…finally!

Min klänning…

Milagro brudklänning

Spetsdetalj rygg

…är inte denna, men detta var en av favoriterna fram tills igår.
Fin klänning i tyll med spetsdetaljer över decolltage och rygg.

14 900 kr på Milagro

Klänningen för bröllopet hittade jag helt otippat i en butik utanför stan, “Little Fairies”, i Hägersten av alla ställen. Vi fick tipset av en dansk kille Simon känner som är agent för ett av märkena där. Så med viss tvekan ​och framförallt fördomsfullhet​ åkte jag dit med mamma igår. Väl i butiken möttes vi av ett fullkomligt kaos så jag ryggade tillbaka lite ytterligare i tanken, men det visade sig att de höll på att göra om lite bara, och efter typ 30 sekunder väl inne i “brudklänningsrummet” var jag med på noterna.

Ägarinnan som tog hand om mig var strålande och gav mig 100% service och fokus i över 2 timmar, så jag kunde verkligen inte blivit bättre omhänderttagen(kunde kanske varit med lite champagne då… he he). Provade alla möjliga klänningar, stora, små, spretiga, puffiga, ryshiga, glittriga… Och till allra allra sist, så provade jag the one!

Kommer så klart inte lägga upp bild på varken den eller någon liknande eftersom den ska vara hemlig in i det sista! Men kan avslöja att den kommer från brittiska märket White Rose Bridal och den finns på deras hemsida HÄR Dock tänker jag inte avslöja vilken utav dem det är… Men gissa kan ni ju alltid göra!

Känns helt helt underbart att kunna släppa klänningsprovandet nu i alla fall! På tisdag åker jag tillbaka till butiken, lägger beställning och betalar handpenning. Sen dröjer det 4 månader innan den kommer, så då hoppas jag att den sitter som ett smäck! Den jag provade i butiken var 2 storlekar för stor, och trots det var den heeelt amazing, så kan bara tänka mig hur fin den kommer vara i rätt size!

Leave a comment